TruePos Klanten en Debiteuren
De TruePos biedt standaard, dus zonder extra kosten, de mogelijkheid, zowel met klanten als met debiteuren te werken. Een debiteur is een klant met nog niet betaalde aankopen. Aanmaken van klanten/debiteuren kan zowel op de TruePos zelf als importeren van b.v. uw boekhoudpakket. Koppeling met een boekhoudpakket vereist wel de eenmalige aanschaf van de boekhoudkoppeling. Indien de bediende de juiste rechten heeft en geen openstaande transactie klik op:
Debiteuren- & klantenoverzicht.
- Debiteuren. Openstaande facturen worden getoond.
- Klik op de factuur om deze te selecteren.
- Klik op de knop “Selecteer alle facturen” voor het selecteren van alle uitstaande facturen voor de geselecteerde klant. Voor het de-selecteren, klik opnieuw op de knop.
- Klik op de factuur voor het tonen van de details van de geselecteerde factuur.
- Geselecteerde facturen worden per dag geconsolideerd en kunt u:
- Afdrukken. Via een ingestelde A4/A5 printer.
- Mailen. Geselecteerde facturen worden als bijlage per e-mail verstuurd. Klik hier voor de E-mail en printerinstellingen.
- Afrekenen. U komt dan terug in het registratiescherm en verwerkt de betaalwijze
- Geselecteerde facturen worden per dag geconsolideerd en kunt u:
- Klanten. Voor klanten zijn er geen openstaande facturen.
Parameters.
Met een koppeling met een online boekhoudpakket actief, is het niet mogelijk klanten/debiteuren toe te voegen of aan te passen via de TruePos. Aanpassingen doorvoeren via het boekhoudpakket en daarna downloaden naar de TruePos. Meer uitleg? Klik hier.
Klik op voor het toevoegen van een nieuwe klant. Alle regels met * moeten ingevuld zijn. Meerdere e-mailadressen scheidt u door een komma.
Met een aangesloten RFID-lezer koppelt u een NFC-kaart aan de geselecteerde klant.
- Klanttype. Met de TruePos beheert u zowel klanten als debiteuren.
- Debiteur. Per debiteur kunt u een maximaal uitstaand bedrag aangeven. Omzet geboekt op een debiteur wordt pas in de rapportage opgenomen nadat de factuur(en) via de TruePos is/zijn betaald. Voor representatie, personeel enz. kunt u deze transacties apart verwerken. Klik hier voor meer uitleg.
- Klanten. Klanten betalen niet op factuur. Andere opties zijn net als bij debiteuren actief.
- Opties. Opties gelden zowel voor klanten als debiteuren:
- Korting en Prijsniveau. Voor het kiezen van een korting en/of prijsniveau. Automatisch wordt dit toegepast op de transactie.