Recensies

Please check that this widget Google Reviews has a Google Place ID set.

TruePos Parameters

Met een bediende met de juiste rechten, en geen actieve transactie; klik op -> Parameters. Binnen dit tabblad stelt u diverse parameters in die gelden voor de gehele installatie.

Algemene instellingen
  • Lade moet gesloten zijn bij aanvang transactie. Een bediende kan geen nieuwe transactie starten met een geldlade die niet gesloten is. Hiermee beperkt u fraude. De gebruikte geldlade moet wel over de juiste interface beschikken.
  • Artikelnummers handmatig invullen. Bij het aanmaken van artikelen, is het mogelijk eigen artikelen in te voeren, anders genereert de TruePos zelf opvolgende artikelnummers. Werkt u met een scanner dan leest u het artikelnummer met de aangesloten scherm, in het artikelmenu: De gebruikte scanner moet wel juist geconfigureerd zijn voor een juiste werking. Bel met Carian 0162-516259 voor uitleg.
  • Wis transactiescherm na 5 seconden. De transactie in het scherm wordt na het afsluiten van een transactie gewist. Dit gebeurt ook na het klikken op de CLR-toets.
  • Klok als screensaver. Is de tijd, na het afsluiten van een transactie, in minuten, zoals hier ingesteld, verstreken dan toont het scherm een klok als screensaver.
  • Toon mouse pointer. Standaard wordt de mouse pointer niet getoond, indien actief wordt de mouse pointer wel getoond.
  • Autostart TeamViewer. Voor online support verloopt via TeamViewer. Via TeamViewer wordt een beveiligde, versleutelde verbinding opgebouwd. Handig is dat de TruePos automatisch TeamViewer opstart, activeer hiervoor het vinkje bij “Autostart TeamViewer”. Handmatig kan ook; u klikt dan op de toets “Start TeamViewer” Heeft u support nodig, bel met Carian 0162-516259. Online support tijdens kantooruren is gratis. U kunt ook een toets programmeren voor het starten van een TeamViewer sessie vanuit het kassascherm, via -> Toetsenbord.
  • Start QuickAssist. Via QuickAssist is ook mogelijk voor het geven van uitleg, QuickAssist heeft wel een aantal functies minder dan TeamViewer.
  • Sorteren. U kunt de wijze waarop de hoofgroepen, groepen, artikelen en supplementen getoond worden in het registratiescherm hier kiezen.
    • Hfd grp sorteren. De knoppen met de hoofdgroepen worden gesorteerd getoond zoals hier aangegeven. Eventueel kunt u de positie binnen het kader “hoofdgroepen” handmatig instellen.
    • Groepen sorteren. De knoppen met de groepen worden gesorteerd getoond zoals hier aangegeven. Eventueel kunt u de positie binnen het kader “Groepen” handmatig instellen. In dit kader wordt de naam van de hoofgroep en actieve groep getoond.
    • Artikelen sorteren. De knoppen met de artikelen worden gesorteerd getoond zoals hier aangegeven. Eventueel kunt u de positie binnen het kader “Artikelen” handmatig instellen. In dit kader wordt de naam van de hoofgroep en actieve groep en het actieve prijsniveau getoond.
    • Supplementen sorteren. De knoppen met de supplementen worden gesorteerd getoond zoals hier aangegeven. Eventueel kunt u de positie binnen het kader “Supplementen” handmatig instellen. Eventueel kunt u zelf de positie aangeven. Dit via -> Toetsenbord.
  • NFC-lezer. U kunt een NFC-lezer koppelen voor het contactloos lezen van ID-kaarten. De koppeling is ontwikkeld op basis van ACR122U lezer.
    • NFC lezer actief. Dit activeert de koppeling.
    • Gekoppelde lezer, toont de gekoppelde lezer.
    • Kaart, het unieke nummer van de kaart geplaatst op de lezer.
    • Functietype. Kies de gewenste functie welke gekoppeld wordt aan de RFID-kaart.
      • Afrekenvorm. Selecteer nu uit de lijst getoond de afrekenfunctie welke geactiveerd wordt bij het plaatsen of verwijderen van een RFID-kaart.
      • In- en Uit kas. Selecteer nu uit de lijst getoond de in- of uit kas functie welke geactiveerd wordt bij het plaatsen of verwijderen van een RFID-kaart.
      • Correctie. Selecteer nu uit de lijst getoond de correctie functie welke geactiveerd wordt bij het plaatsen of verwijderen van een RFID-kaart.
      • Korting. Selecteer nu uit de lijst getoond de korting functie welke geactiveerd wordt bij het plaatsen of verwijderen van een RFID-kaart.
      • Tafel. Selecteer nu uit de lijst getoond de tafel functie welke geactiveerd wordt bij het plaatsen of verwijderen van een RFID-kaart.
  • BTW. Programmeer in deze tabel de Btw-groepen met het percentage. Percentage ondersteunt fracties b.v. 21,4% (let op een comma en geen punt).
Tafelopties.
  • Max tijd tafel niets besteld. Is de tijd van de laatste bestelling van een tafel meer dan de huidige tijd. Dan wordt de kleur van de tafel in het oranje weergegeven in het tafeloverzicht. De kelner kan dan vragen of die tafel nog iets wil bestellen. Vul 0 in indien deze optie niet actief is.
  • Tafelnummer verplicht. Voor dat een transactie kan starten eerst het tafelnummer invoeren, of de tafel kiezen uit het tafeloverzicht. U kunt de verplichting voor een transactie overrulen door als tafelnummer, het nummer 0 in te voeren.
  • Na transactie toon open tafels overzicht. Automatisch wordt dan na het afsluiten van een transactie alle openstaande tafels getoond, met het totale bedrag en de kleur groen of oranje.
  • Ingaven aantal gasten verplicht. Bij het openen van een eerste bestelling van een tafel, is ingave van het aantal gasten verplicht. U wijst hiervoor een toets toe, die vindt u bij toetsenbord -> Diversen -> Gasten.
  • Altijd tafelnota printen bij afrekenen tafel. De nota wordt dan altijd automatisch afgedrukt bij het afsluiten van een tafel via een afrekenfunctie b.v. Contant.
  • Melding bij openen afgerekende tafel. Het is mogelijk een per abuis afgerekende tafel terug te halen, totdat de tafel opnieuw wordt geopend en een artikel wordt geregistreerd. Bij registratie wordt dan een melding getoond die bevestiging vraagt dat de tafel niet hersteld moet worden.
  • Bij dagelijks opstarten nog niet verwerkte tafels in rapportage opnemen. Indien actief dan worden alle nog niet verwerkte tafels automatisch verwerkt in de rapportage bij het opstarten van de terminal bij een nieuwe dag.
Debiteuren en klantenopties.
  • Barcode voor klanten. Scan een barcode van een pasje voor het inzien van een klant. Voor details De scanner moet wel juist geconfigureerd zijn. Bel met Carian 0162-516259 voor uitleg.
  • NFC voor klanten. U koppelt een RFID-kaart aan een klant,
  • Transactie direct overboeken naar actieve debiteur. Een transactie afgesloten met een afrekenfunctie met de Debiteur-Optie actief dan wordt de transactie direct doorgezet naar de actieve debiteur.
  • Ingaven van een telefoonnummer is verplicht. Geen transactie kan starten zonder ingevoerd 10 cijfer telefoonnummer. U kunt dit voor een transactie overschrijven door 0 in te voeren op de telefoontoets. Invoeren kan op 3 manieren. Klik hier voor uitleg.
  • Coupon aanmaken voor klanten en debiteuren. Indie actief genereert de TruePos voor telefonische en online bestellingen een unieke code. Deze code wordt op de klantenbon afgedrukt. U kunt deze coupon gebruiken voor het geven van korting tijdens de telefonische bestelling.
Gmail Account

Voor het versturen van rapportages per E-mail en/of bevestigingen van telefonische en/of online bestellingen via GloriaFood en Thuisbezorgd maakt de TruePos van Gmail. Gmail is immers gratis en professioneel. Via dit Gmail account verstuurde E-mails vindt u terug in de map (van dit Gmail account) verstuurde mails In dit kader vult u de gegevens in, die u aanmaakt tijdens het creëren van een Gmail-account. Wij adviseren een apart Gmail-account aan te maken en dus de TruePos niet te koppelen aan een bestaand account! Voor uitleg over het aanmaken van een Gmail-account klik hier.

  • Gmail Account. De naam van het door u aangemaakte Gmail account. Dit moet altijd eindigen op @gmail.com.
  • Api-wachtwoord. Her wachtwoord zoals aangemaakt tijdens het creëren van uw Gmail-account.
  • E-mail adressen. De E-mailadressen waar de rapportages naartoe gestuurd gaan worden. Bij meerdere ontvangers een , tussen elk E-mailadres.
  • E-mail testen. Klik op deze knop voor het versturen van een test E-mail van dit Gmail account naar de ingevoerde ontvangers.
Prijsniveau

De TruePos ondersteunt 4 verschillende prijzen per artikel. De volgende opties gelden voor de prijsniveaus

  • Blijft actief. Eenmaal gekozen blijft het gekozen niveau actief tot dat een ander niveau wordt gekozen. Niveaus kiest u via de prijsniveau toetsen.
  • Blijft actief tijdens de transactie. Na de transactie wordt niveau 1 weer actief.
  • Actief voor artikel. Indien hetzelfde artikel direct wordt geregistreerd blijft het prijsniveau actief, anders wordt niveau 1 weer actief.
  • Niveau 2 tijd gekoppeld. Stel de tijd in bij “Autostart niv2” en “Autostop niv2”. Binnen deze tijd wordt prijsniveau actief, en blijft actief. Bijvoorbeeld voor “Happy Hour”.
  • Niveau 1 ~ Niveau 4. Geef hier de tekst in van max. 7 karakters. Deze tekst wordt getoond in het registratie- en menukaartscherm.

Carian BV
Fazantstraat 19
4901AZ Oosterhout

0162-516259
verkoop@carian.eu
Carian EasyTouchPos Gebruikers

KVK: 18073941
BTW: NL813018936B01
IBAN: NL30RABO0115600817

© 2014 Carian. Alle rechten voorbehouden